جدیرترین اخبار :
  • نشست رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان کشور با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار
  • پاسخ هند به تهدید آمریکا: توافق چابهار به نفع کل منطقه است
  • چرا منطقه آزاد چابهار برای هندی‌ها مهم است؟
  • دیدار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار و سفیر کره جنوبی در جزیره قشم
  • گشایش نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران در جزیره قشم

ارتقای توسعه کریدور شرق افزایش بهره اقتصادی به همراه خواهد داشت

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/09/24 | تعداد بازید :373
محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حاشیه نشست کارگروه توسعه کریدور شرق، گسترش ترانزیت و شبکه‌های حمل و نقل و انتقال کالا از مبادی سایر کشورها به کشور و همچنین صادرات و ترانزیت از کشور را یکی از مهمترین منابع درآمدی برای کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در حاشیه نشست کارگروه توسعه کریدور شرق اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی در توسعه کریدور شمال - جنوب در محور شرقی کشور، ايجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در بخش‌های مختلف می‌باشد و در این زمینه با توجه به اینکه کریدورهای روسیه به چابهار ختم می‌شود افزود: این کریدور از طریق بندر چابهار به بنادر کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس ختم می‌شود و از این رو حائز اهمیت و قابل توجه است.

کلائی همچنین در ادامه عنوان کرد: زمینه انتقال بار در این کریدور، در سال‌های اخیر فراهم شده است‌، در این میان پس از بررسی در حوزه تبادلات ترانزیتی در کشورهای حوزه‌ آسیای میانه، روسیه و همچنین شاخه جنوب که از چین به ترکیه می‌رود در می‌یابیم کریدور شمال- جنوب نقش بسیار مهمی دارد.

وی لازمه تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی را نیازمند گسترش توان حمل‌و‌نقل ترکیبی اعم از ریلی، جاده‌ای به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها، توسعه خدمات قابل ارایه از طریق ترکیب ریل و حمل و نقل جاده‌ای دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس همچنین گفت: خدا را شکر درحال حاضر، چابهار ظرفیت بالایی دارد و فکر می‌کنم منطقه آزاد چابهار تمهیدات خوبی اتخاذ کرده و با توجه به زیرساخت‌هایی که از گذشته وجود داشته‌ و افزایش تعاملات در سطح کلان حاکمیت در مقطع کنونی، باعث دستیابی به اهداف تعیین شده در چارچوب طرح‌های مصوب و تکلیفی خواهد شد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل